Castiga peste 4000 RON in fiecare luna
Adauga o reteta sau creeaza un meniu si te inscrii automat la concursurile noastre.
Mai multe informații.

Ce contine acest meniu

SUPĂ DE CIUPERCI - ideala pentru vegetarieni si in zilele post

SUPĂ DE CIUPERCI - ideala pentru vegetarieni si in zilele post

Reteta postata de Silvia · 1.9k afisari
Buddha Bowl- preparat la moda,

Buddha Bowl- preparat la moda,

Reteta postata de Marioara Silvia · 2.0k afisari
TARTĂ AMERICANA CU CARTOFI DULCI

TARTĂ AMERICANA CU CARTOFI DULCI

Reteta postata de Mary · 1.7k afisari

Ultimele articole

Mierea de rapiţă, o minune pentru sanatate si frumusete
ARTICOL

Mierea de rapiţă, o minune pentru sanatate si frumusete

Articol creat de Cristina · 10.0k afisari
Mierea de rapiţă, o minune pentru sanatate si frumusete
Apa si o zi frumoasa !
ARTICOL

Apa si o zi frumoasa !

Articol creat de Cristina · 10.5k afisari
Apa si o zi frumoasa !
Pastele orientale si pastele fara grau
ARTICOL

Pastele orientale si pastele fara grau

Articol creat de AncaEnache · 10.5k afisari
Pastele orientale si pastele fara grau
Mai multe articole

Ultimele meniuri castigatoare

MENIUL SAPTAMANII  |  16 Sept. - 22 Sept.

Creata de Mary · 20.0k afisari
MENIUL LUNII  |  Septembrie 2019

Creata de Mary · 20.0k afisari

Arhiva castigatori

Ultimele meniuri

Conține  |  3 retete
Shake din albusul de ou biciuit- sanatate si energie
Barcute de ardei kapia cu carne tocata, ciuperci si cascaval
Nectarine coapte cu crema de mascarpone si amaretto
Meniu postat de Lorena · 4.9k afisari
Conține  |  4 retete
Deliciu in farfurie - crochete de pui la cuptor
Rulouri de pui cu jambon, in stil saltimbocca
Fine si delicioase - trufe de ciocolata
Socată, rețeta bunicii sau rețeta tradițională
Meniu postat de Senin · 5.4k afisari
Conține  |  3 retete
Ciorba de fasole verde ardeleneasca
Sa aveti pofta !- pui cu gutui coapte
Cheesecake , special pentru copilasi
Meniu postat de AncaEnache · 5.1k afisari
Mai multe meniuri

Top Utilizatori

Meniu culinar postat de Iulia

SUPĂ DE CIUPERCI - ideala pentru vegetarieni si in zilele post

Este o supa delicioasa, cu ciuperci si legume, are multe vitamine, este usor de preparat si mai ales este sanatoasa si gustoasa. Ciupercile dau un gust deosebit daca sunt proaspete, culese din padure.

Ce ingrediente iti trebuie

  • 400 g ciuperci
  •  2-3 morcovi
  •  1 ţelină
  •  1 păstârnac
  •  1 ceapă
  •  1 fir de praz
  •  2 linguri ulei
  •  200 ml roşii decojite în suc de roşii
  •  1 lingura orez
  •  1 căţel de usturoi
  •  sare
  •  piper
  •  1 legatura pătrunjel şi ţelină verde

Cum se prepara

1. Ceapa, morcovii, păstârnacul, ţelina şi prazul se spală, se curăţă şi se toacă mărunt. Se pun la fiert în 2-2,5 litri de apă cu un praf de sare.

2. Separat, într-o tigaie cu ulei se călesc ciupercile tăiate felii.

Se sting cu 2-3 linguri de supă de legume, se dau cu un praf de sare şi se lasă să fiarbă înăbuşit, 5 minute.

3. Se adaugă ciupercile la supă, se acoperă şi se lasă să fiarbă 30 minute.

Dacă ciupercile şi toate legumele sunt bine fierte, se mai adaugă usturoiul tocat mărunt, orezul şi la sfârşit sucul de roşii şi roşiile tăiate cubuleţe.

Se mai lasă pe foc 10 minute şi se potriveşte la gust cu sare, piper şi verdeaţă tocată mărunt.

Buddha Bowl- preparat la moda,

Buddha Bowl este un amestec de cereale, legume (crude, sote sau trase la tigaie), proteine (legume, carne sau lactate), verdețuri și semințe, la care se poate adăuga și un dressing savuros. Acest mix este servit într-un vas mai mare și este aranjat în așa fel încât să fie cat mai aspectuos, colorat, dar și foarte gustos, sănătos și sățios.

Ce ingrediente iti trebuie

cereale, grau, ovaz, mei, orez,

legume de tot felul, sanatoase si proaspete,

carne de pui, daca, tineti post sau sunteti vegetarieni, este delicios si fara carne,

verdeturi,

condimente

totul este detaliat in modul de preparare,

Cum se prepara


Pasul 1: gătește cerealele


Cerealele sunt alimente bogate în fibre, vitamine și minerale, inclusiv complexul de vitamine B, vitamina E, fier, zinc și magneziu, așa că nu au voie să lipsească din Buddha Bowl.


În funcție de preferințe, poți opta pentru un singur sortiment (orez, orez brun, quinoa, grâu, ovăz, mei etc) sau mai multe și le poți găti conform intrucțiunilor de pe pachet,


Pasul 2: pregătește-ți legumele


Pentru a face un Buddha Bowl sățios și sănătos, adaugă și câteva legume, fierte, făcute la grătar sau trase la tigaie (în funcție de cum îți plac). Le poți condimenta și cu mirodenii ca paprika, busuioc, oregano, coriandru etc.

Poți alege cartofi, dovleac, roșii, morcov, zucchini, ceapă, practic tot ce e pe gustul tău și poate chiar de sezon.

Gătește legumele cât se fac și cerealele, ca să le servești calde pe toate.


Pasul 3: gătește proteinele și adaugă extra legume și verdețuri


Alege tipul de proteină (carne albă, carne roșie sau poate niște halloumi sau tofu), gătește-o la grătar sau la cuptor și păstreaz-o caldă într-o folie de aluminiu. Completează decorul Buddha Bowlului și cu niște frunze de salată, de rucola, spanac sau ierburi aromatice.


Pasul 4: taie rondele legumele crude


Pentru a adăuga un plus de prospețime în bolul tău, taie roșii, avocado, castravete, morcovi – alegerea e a ta. Poți include chiar și fructe de sezon.


Pasul 5: asamblează tot mixul.


Asta e partea cea mai amuzantă, pentru că aici va trebui să îți pui la bătaie imaginația.

Așază-le în ordine, după culori și categorii. Totul trebuie sa fie atractiv, colorat si deosebit de gustos.


sfaturi pentru gospodine,


1. Cu cât mâncarea din bol e mai complex colorată, cu atât îţi va asigura o varietate mai mare de nutrienţi.

2. Eşti vegetarian? Combinaţia dintre orez integral şi fasole roşie (fierte) îţi asigură toţi aminoacizii esenţiali pe care îi găseşti şi în carne.

3. Ai o dietă omnivoră? Găteşte carnea cât mai simplu şi rapid. Poţi opta pentru peşte, creveţi, pasăre, sau chiar felii subţiri de la friptura rămasă de aseară.


TARTĂ AMERICANA CU CARTOFI DULCI

Este o reteta traditionala din America, usor de preparat, dar, deosebit de gustoasa. Este economica, sanatoasa si delicioasa pentru cei mici.

Ce ingrediente iti trebuie

  •  1 cartof dulce
  •  ½ cană unt moale
  •  1 cană zahăr alb
  •  ½ cană lapte
  •  2 ouă
  •  ½ linguriță nucșoară
  •  ½ linguriță scorțișoară
  •  1 linguriță extract de vanilie
  •  1 aluat tartă necopt

Cum se prepara

  • Fierbe cartoful dulce în coajă timp de 40-50 minute. Pune apă rece peste el și înlătură-i coaja.
  • Sfărâmfă cartoful într-un bol. Adaugă unt și mixează bine.
  • Pune zahărul, laptele, ouăle, nucșoara, scorțișoara și vanilia.
  • Bate totul cu un mixer la viteză medie până ce amestecul devine fin.
  • Toară umplutura pe o foaie de tartă necoaptă.
  • Coace totul la 175 grade Celsius timp de 55-60 minute.
  • Tarta se va umfla ca un sufle, însă se va lăsa atunci când se va răci
  • Este delicioasa !!
Lasa un comentariu |