Castiga peste 4000 RON in fiecare luna
Adauga o reteta sau creeaza un meniu si te inscrii automat la concursurile noastre.
Mai multe informații.

Ultimele retete

Prajitura delicioasa si sanatoasa cu hrisca si afine
RETETA

Prajitura delicioasa si sanatoasa cu hrisca si afine

Reteta postata de @bombonica · 124 afisari
Dovlecei umpluti cu hrisca si telina
RETETA

Dovlecei umpluti cu hrisca si telina

Reteta postata de @bombonica · 149 afisari
Supa de hrisca
RETETA

Supa de hrisca

Reteta postata de @bombonica · 135 afisari
Mai multe retete

Ultimele meniuri

Conține  |  3 retete
Un deliciu pentru pofticiosi - vinete umplute cu carne
Pizza sardineza- pizza țărănească
Reteta de toamna- dovleac copt cu dulceaţă
Meniu postat de Bogdan · 29 afisari
Conține  |  4 retete
Ciorba de perisoare cu samantana, rosii, iaurt si salvie
Frigarui cu sos picant de iaurt
Fine si delicioase - trufe de ciocolata
Cocktail red passion
Meniu postat de Felicia7 · 28 afisari
Conține  |  3 retete
Salata de fasole rosie cu masline si susan, pentru toate gusturile si dietele
Cordon bleu
Nectarine coapte cu crema de mascarpone si amaretto
Meniu postat de Dulceata22 · 29 afisari
Mai multe meniuri

Ultimele retete castigatoare

Paine irlandeza cu stafide si chimen
RETETA ZILEI  |  20 Noiembrie

Paine irlandeza cu stafide si chimen

Creata de Senin · 427 afisari
Supa de hrisca
RETETA SAPTAMANII  |  04 Nov. - 10 Nov.

Supa de hrisca

Creata de @bombonica · 135 afisari
Supă-cremă de dovleac
RETETA LUNII  |  Octombrie 2019

Supă-cremă de dovleac

Creata de Lorena · 436 afisari

Arhiva castigatori

Un stil de viata sanatos
Un stil de viata sanatos

Un stil de viata sanatos

Articol postat de AncaEnache  ·   · 9.0k afisari
Articol postat de  AncaEnache  ·  9.0k afisari

Un regim alimentar corect este doar o parte dintr-un stil de viata sanatos. Cercetarile au pus in evidenta alte cateva elemente care pot scadea semnificativ varsta fiziologica.


Mentineti-va o greutate corporala sanatoasa.

Caratul unei greutati mari pune presiune pe incheieturi si suprasolicita inima, in vreme ce o constitutie prea firava marestul riscul fracturilor, ca si pe cel al unor tipuri de cancer - asa ca scopul dumneavoastra trebuie sa fie mentinerea la greutatea normala.


Consumati foarte putin alcool

Desii consumul regulat al unor cantitati mici de alcool pare sa reduca riscul aparitiei bolilor de inima si a dementei senile, orice cantitate de alcool poate mari inflamatia si afecta ficatul. Prin urmare, daca va bucurati de o bautura din cand in cand, amintiti-vasa o faceti la masa si limitati-va la unul sau doua pahare.


Abandonati fumatul

Acest lucru este dificil, dar merita: cineva care se lasa de fumat la varsta de 60 de ani va castiga imediat ani intregi la speranta de viata, caci tutunul reprezinta singura cauza predictibila a bolilor si a mortii premature. Se constituie totodata intr-un promotor al inflamatiei cronice si al semnelor fizice de imbatranire, precum pielea ridata.


Cresteti nivelul de activitate fizica si flexibilitatea

Multe dintre schimbarile corporale asociate cu imbatranirea sunt determinate mai mult de lipsa de exercitiu decat de varsta. A fi activ este important pentru controlul greutati, supletea muschilor, flexibilitatea corpului si densitatea oaselor. Exercitiu fizic se dovedeste a fi benefic, de asemenea, pentru creier.


Imbunatatiti-va somnul

Exista un motiv intemeiat pentru care se vorbeste despre "somnul de frumusete" - somnul este perioada in care toate celulele corpului se recupereaza, in timp ce muschii se relaxeaza. Faceti mult exercitiu fizic in aer curat, in timpul zilei, si evitati stresul nocturn, fumatul, mesele incarcate, cofeina si alcoolul, toate find elemente care interfereaza cu somnul.


Hidratati-va corespunzator

Senzatia de sete scade spre batranete, asa ca varstnicii au un risc mai mare de a se deshidrata, mai ales atunci cand iau medicamente ce maresc necesarul de lichid - sau cand vremea e caniculara. Meti multa apa, in mod regulat.


Reduceti stresul

Hormonii de stres duc la cresterea in greutate si impiedica functionarea optima a sistemului imunitar, facandu-va vulnerabili la infectii si accelerand imbatranirea. Exercitiile fizice pot ajuta organismul sa tina piept stresului. De mare ajutor este si sa invatati sa va relaxati; incercatii meditatia, yoga, exercitiile de vizualizare, respiratia adanca sau tehnicile de relaxare.


Ingrijiti-va pielea

Adesea, pielea matura se usuca rapid, insa poate beneficia de pe urma cremelor hidratante (asigurati-va ca ofera si protectie solara). Deteriorarea survenita in urma actiunii soarelui in miezul zilei afecteaza puternic sanatatea pielii - prin urmare, pentru o piele tanara, evitati expunerea la soare in orele pranzului.


Nu neglijati igiena alimentatiei

Protectia oferita de sistemul imunitar scade odata cu varsta, asa ca este important sa va spalati mainile inainte de a pregati masa. Reduceti timpul cat alimentele gatite stau la temperatura camerei si aruncati-le pe cele vechi.


Pastrati-va mintea activa

Sanatatea mintala se dovedeste la fel de importanta ca cea fizica - creierul si corpul fiind strans legate, este esential sa aveti grija de ambele. O viata activa si conectata social, mereu in interactiune cu semenii, contribuie la mentinerea sanatatii si a tineretii.


Articole cu aceleasi etichete
O piele sanatoasa si stralucitoare consumand cantitatea de apa necesara

O piele sanatoasa si stralucitoare consumand cantitatea de apa necesara

Creata de Iulia · 9.2k afisari
Sfaturi generale pentru o alimentatie sanatoasa

Sfaturi generale pentru o alimentatie sanatoasa

Creata de Cristina · 9.2k afisari
Cele mai bune alimente antiîmbătrânire

Cele mai bune alimente antiîmbătrânire

Creata de Catalina · 8.9k afisari
Fitochimicale - De ce sunt importante fructele și legumele in dieta noastra

Fitochimicale - De ce sunt importante fructele și legumele in dieta noastra

Creata de Felicia7 · 9.1k afisari
Lasa un comentariu |