Ultimele retete

Halva exotica cu seminte de caju, migdale , cocos si stafide
RETETA

Halva exotica cu seminte de caju, migdale , cocos si stafide

Reteta postata de Trulio · 12 afisari
Placinta cu mere
RETETA

Placinta cu mere

Reteta postata de Maria · 437 afisari
Suc de trandafiri
RETETA

Suc de trandafiri

Reteta postata de Cuby.ro · 566 afisari
Mai multe retete
Interesante lucruri  citesc si eu acum despre semintele de canepa,
Interesante lucruri citesc si eu acum despre semintele de canepa,

Interesante lucruri citesc si eu acum despre semintele de canepa,

Articol postat de Silvia  ·   · 21.4k afisari
Articol postat de  Silvia  ·  21.4k afisari

Semintele de canepa contin vitamine si alte substante nutritive benefice pentru sanatatea intregului organism. Au un continut ridicat de proteine, in jur de 25% mai mult in comparatie cu alte tipuri de seminte, precum quinoa, chia sau in.

In plus, acestea contin acizi grasi nesaturati esentiali pentru organism in proportie de 30%, printre care Omega 3 si un tip de acid gras din grupa Omega 6, cunoscut drept acidul gama-linoleic (GLA). In ce priveste aportul nutritional, semintele de canepa contin vitaminele A, C, D, E, B6 si K, dar si cantitati ridicate de zinc, calciu, magneziu, fosfor, fier, potasiu, cupru, mangan, aminoacizi si antioxidanti.

Semintele de canepa au fost folosite timp de mii de ani in medicina traditionala, datorita proprietatilor terapeutice si efectelor benefice pentru organism. Iata care sunt acestea:

ajuta in curele de slabire - conform studiilor, semintele de canepa sunt bogate in fibre, motiv pentru care produc senzatia de satietate si reduc pofta de mancare pentru mai mult timp; unii specialisti recomanda sa consumam patru linguri de seminte de canepa la micul dejun, astfel incat sa beneficiem de aceste proprietati,

beneficiile asupra sistemului digestiv - datorita continutului ridicat de fibre solubile si insolubile, acestea ne ajuta sa ne pastram sanatatea sistemului digestiv si, in acelasi timp, pot trata constipatia atunci cand sunt consumate in cantitati de aproximativ 7.5 grame

intaresc sistemul imunitar - datorita acizilor grasi Omega 3 si Omega 6, semintele de canepa previn aparitia inflamatiilor si protejeaza sistemul imunitar. Mai mult, acestea pot preveni si aparitia unor forme de cancer, precum cel mamar, arata un studiu efectuat de Breast Cancer Research and Treatment

mentin sanatatea inimii - studiile efectuate in ultimii ani au aratat ca semintele de canepa pot imbunatati sanatatea sistemului cardiovascular si regleaza tensiunea arteriala, iar nutrientii ajuta la reglarea nivelului de zahar din sange

regleaza nivelul hormonal - acidul gama linoleic din semintele de canepa ajuta la reglarea nivelului de hormoni de la nivelul glandei tiroide si reduce astfel simptomele cauzate de dezechilibrul hormonal manifestate prin stari de depresie, anxietate sau simptome severe in perioada menopauzei ,

Cum se consuma si cum se folosesc semintele de canepa in bucatarie

Poti consuma semintele de canepa in loc de o gustare intre mese sau le poti combina cu alte ingrediente in diferite retete:

salate sau smoothie - poti sa presari cateva seminte de canepa in bauturile cu fructe sau legume si chiar in salate, humus sau iaurt, alaturi de cereale. Le poti consuma si sub forma de batoane bio

lapte si unt - din seminte se obtine si laptele de canepa sau untul de canepa care pot inlocui cu succes alte tipuri de lapte, untul de arahide sau de migdale

ulei de canepa - este o alternativa sanatoasa la alte tipuri de uleiuri si poate fi folosit mai degraba in salata, decat pentru gatit

pudra proteica - din semintele de canepa se obtine si o pudra proteica, iar o singura lingura cu pudra contine opt grame de fibre si doua grame de Omega 3

alte retete - semintele de canepa mai pot fi folosite si in salatele de cartofi si la produsele de panificatie. Le poti presara peste somonul proaspat gatit sau le poti folosi in diverse dressing-uri,

interesant, cred ca voi incerca si eu aceste retete,

Lasa un comentariu |