Castiga peste 4000 RON in fiecare luna
Adauga o reteta sau creeaza un meniu si te inscrii automat la concursurile noastre.
Mai multe informații.

Ultimele retete

Prajitura delicioasa si sanatoasa cu hrisca si afine
RETETA

Prajitura delicioasa si sanatoasa cu hrisca si afine

Reteta postata de @bombonica · 98 afisari
Dovlecei umpluti cu hrisca si telina
RETETA

Dovlecei umpluti cu hrisca si telina

Reteta postata de @bombonica · 126 afisari
Supa de hrisca
RETETA

Supa de hrisca

Reteta postata de @bombonica · 121 afisari
Mai multe retete

Ultimele meniuri

Conține  |  3 retete
Ciorbă de miel
Reteta sanatoasa de toamna- pui cu dovlecei
Toamna aduce - vinete umplute cu carne si sos picant
Meniu postat de Yummy · 4 afisari
Conține  |  3 retete
Aperitiv cu bacon si cartofi
Mancare picanta de linte rosie,
Dulceata de smochine galbene,
Meniu postat de Stea · 12 afisari
Conține  |  3 retete
Aperitiv cu aluat crocant si legume
Pui gustos, în stil italian
Langoşi – reteta noastra romaneasca de la mama si bunica
Meniu postat de Dulceata22 · 118 afisari
Mai multe meniuri

Ultimele retete castigatoare

LANGOŞI – RETETA NOASTRA ROMANEASCA DE LA MAMA SI BUNICA
RETETA ZILEI  |  17 Noiembrie

LANGOŞI – RETETA NOASTRA ROMANEASCA DE LA MAMA SI BUNICA

Creata de Mary · 483 afisari
Supa de hrisca
RETETA SAPTAMANII  |  04 Nov. - 10 Nov.

Supa de hrisca

Creata de @bombonica · 116 afisari
Supă-cremă de dovleac
RETETA LUNII  |  Octombrie 2019

Supă-cremă de dovleac

Creata de Lorena · 399 afisari

Arhiva castigatori

Important pentru  colesterol - Semintele de in
Important pentru colesterol - Semintele de in

Important pentru colesterol - Semintele de in

Articol postat de Alexandra Anda  ·   · 5.1k afisari
Articol postat de  Alexandra Anda  ·  5.1k afisari

Semintele de in: beneficii, valori nutritionale,


Cine ar fi crezut ca o planta folosita de multa vreme in industria textila (inul) are atat de multe beneficii pentru sanatate? Semintele si uleiul de in ajuta digestia, scad colesterolul si previn unele afectiuni. De aceasta data, vorbim despre seminte, pe care le poti include in diverse retete si care reprezinta o sursa excelenta de Omega-3, fibre si proteine vegetale.

Informatii generale despre semintele de in

Cum le poti introduce in dieta

Important! Cum se consuma semintele de in

Ce contin semintele de in? Informatii nutritionale pentru 20g

Ce beneficii au semintele de in


Informatii generale despre semintele de in


Ce-i drept, inul a fost cultivat intotdeauna si pentru uleiul cu proprietati medicinale, si chiar ca planta ornamentala, nu doar ca planta intrebuintata in industria textila. Semintele de in au fost si ele folosite inca de mult in retetele culinare (de exemplu, in India, alaturi de orez), dar niciodata nu au fost atat de apreciate cum sunt astazi. Unul dintre motive ar putea fi faptul ca acum avem si studii care demonstreaza ca semintele de in au diverse beneficii.


Inul se cultiva din cele mai vechi timpuri. Denumirea sa in limba latina este Linum usitatissimum, care se traduce prin “foarte util”. Semintele de in sunt putin mai mari decat semintele de susan si au un invelis tare, care poate fi maro, galben sau auriu, valorile nutritionale fiind aproximativ aceleasi, indiferent de culoare.


Cum le poti introduce in dieta

Semintele de in sunt crocante si au un usor gust de nuca, insa putin condimentat. Sunt adesea macinate inainte sa fie incluse in retetele diferitelor preparate (orez, supe crema, sucuri de fructe si legume), dar pot la fel de bine sa fie consumate intregi, daca le adaugam in iaurt, in laptele cu cereale, deasupra unei salate sau in aluatul de paine sau briose.

Poti merge chiar mai departe cu ideile de preparate in care pot fi adaugate semintele de in (de exemplu, retete de paste si preparate din carne), mai ales ca acestea nu modifica mai deloc gustul mancarii.


Cum se consuma semintele de in


Macinate, semintele de in sunt mai bine digerate si isi fac mai rapid efectul. Este recomandat sa le cumperi intregi si sa le macini acasa (cu o rasnita de cafea), chiar inainte de consum, pentru ca isi pot pierde repede proprietatile odata transformate in pulbere.

Daca preferi sa le consumi intregi, este important ca semintele sa fie mai intai tinute intr-un pahar cu apa, timp de cateva ore, in asa fel incat sa poata fi mai usor digerate. In caz contrar, organismul le elimina intregi, fara sa fi absorbit toate substantele nutritive.


Ce contin semintele de in? Informatii nutritionale pentru 20g

Potrivit unui studiu realizat la Universitatea de Stiinta si Tehnologie Guru Jambheshwar din Hisar, India, semintele de in sunt bogate in acizi grasi Omega-3 (de fapt, acid alfa-linoleic) si Omega-6, vitamina C, vitamina E si vitaminele din grupa B, fibre solubile, proteine cu valoare biologica mare, substante minerale (fier, magneziu, calciu, fosfor, zinc, potasiu), lignina (un fitoestrogen care actioneaza ca un antioxidant), mucilagii (substante cu efect laxativ usor), aminoacizi.


Semintele de in sunt cea mai importanta sursa vegetala de acid alfa-linoleic (substanta din familia acizilor grasi Omega-3, cu rol important in scaderea nivelului colesterolului “rau”). Conform unui studiu realizat de cercetatori de la Universitatea din Manitoba, Canada si Spitalul Universitar Holgoin, Cuba si publicat in The Canadian Journal of Cardiology, continutul de acid alfa-linoleic este mai mare decat in cazul uleiului de rapita, de nuca si de soia, dar mai mic decat cel al pestelui gras.


Pentru o portie de 20 g de seminte de in (doua lingurite), avem urmatoarele valori nutritionale:

Calorii - 90

Total grasimi - 8 g

Grasimi saturate - 0,5 g

Carbohidrati - 7 g

Fibre alimentare - 6 g

Proteine - 4 g

Sodiu - 5 mg

Calciu - 80 mg

Fier - 0,5 mg

Sursa: eathismuch.com


Ce beneficii au semintele de in

Studiul realizat la Universitatea de Stiinta si Tehnologie Guru Jambheshwar din India arata ca semintele de in sunt un aliment functional, datorita continutului de acid alfa-linoleic (Omega-3), fibre si lignina. Hrana functionala se refera la alimentele active biologic, care pe termen lung ajuta la prevenirea afectiunilor cronice.


Consumul de seminte de in poate reduce, de exemplu, riscul de diabet, boli cardiovasculare, artrita, osteoporoza sau cancer, dupa cum arata un alt studiu realizat in India, la Institutul National de Cercetare a Produselor Lactate.


De-a lungul timpului, au fost observate si alte beneficii:

datorita continutului de fibre, semintele de in imbunatatesc digestia;

un studiu realizat in cadrul Universitatii Aga Khan, din Pakistan, arata ca semintele de in sunt eficiente impotriva constipatiei, datorita continutului de mucilagii;

produc satietate si regleaza astfel greutatea corporala, dupa cum demonstreaza un studiu realizat de cercetatori din cadrul Departamentului de Nutritie de la Universitatea din Copenhaga;

reduc nivelul colesterolului “rau”, potrivit aceluiasi studiu;

previn dezvoltarea celulelor canceroase, datorita ligninei din compozitie, dupa cum se arata intr-un articol publicat in revista medicala Baillière's Clinical Endocrinology and Metabolism.

Lasa un comentariu |