Castiga peste 4000 RON in fiecare luna
Adauga o reteta sau creeaza un meniu si te inscrii automat la concursurile noastre.
Mai multe informații.

Ultimele retete

Prajitura delicioasa si sanatoasa cu hrisca si afine
RETETA

Prajitura delicioasa si sanatoasa cu hrisca si afine

Reteta postata de @bombonica · 98 afisari
Dovlecei umpluti cu hrisca si telina
RETETA

Dovlecei umpluti cu hrisca si telina

Reteta postata de @bombonica · 126 afisari
Supa de hrisca
RETETA

Supa de hrisca

Reteta postata de @bombonica · 121 afisari
Mai multe retete

Ultimele meniuri

Conține  |  3 retete
Aperitiv cu bacon si cartofi
Mancare picanta de linte rosie,
Dulceata de smochine galbene,
Meniu postat de Stea
Conține  |  3 retete
Aperitiv cu aluat crocant si legume
Pui gustos, în stil italian
Langoşi – reteta noastra romaneasca de la mama si bunica
Meniu postat de Dulceata22 · 118 afisari
Conține  |  3 retete
Supa de chimen servita cu crutoane
Cotlet de porc cu sos de hribi si cartofi mediteraneeni
Nectarine coapte cu crema de mascarpone si amaretto
Meniu postat de Ionutz · 101 afisari
Mai multe meniuri

Ultimele retete castigatoare

LANGOŞI – RETETA NOASTRA ROMANEASCA DE LA MAMA SI BUNICA
RETETA ZILEI  |  17 Noiembrie

LANGOŞI – RETETA NOASTRA ROMANEASCA DE LA MAMA SI BUNICA

Creata de Mary · 483 afisari
Supa de hrisca
RETETA SAPTAMANII  |  04 Nov. - 10 Nov.

Supa de hrisca

Creata de @bombonica · 116 afisari
Supă-cremă de dovleac
RETETA LUNII  |  Octombrie 2019

Supă-cremă de dovleac

Creata de Lorena · 399 afisari

Arhiva castigatori

Gustari sanatoase sarace in carbohidrati
Gustari sanatoase sarace in carbohidrati

Gustari sanatoase sarace in carbohidrati

Articol postat de Marcela  ·   · 5.0k afisari
Articol postat de  Marcela  ·  5.0k afisari

Gustari sanatoase sarace in carbohidrati


Daca in trecut erau asociate cu riscul crescut de ingrasare, gustarile dintre mese sunt considerate de medicii nutritionisti un real ajutor in controlul apetitului alimentar si completarea aportului de nutrienti importanti, cata vreme sunt sanatoase.


Carbohidratii simpli, regasiti in cantitati mari in produsele rafinate si zahar, sunt de evitat. Acestia cresc rapid nivelul glicemiei in sange, predispun la ingrasare si nu asigura o satietate indelungata. Din fericire, exista numeroase optiuni de gustari sarace in carbohidratii periculosi pentru sanatate, care completeaza un regim alimentar echilibrat.


1. Merele cu branza


Combinatia de proteine din branza si fibre din mere asigura instalarea unei stari de satietate depline, precum si desfasurarea proceselor digestive in conditii optime. In plus, alaturarea gustului dulce cu cel sarat este preferata de foarte multe persoane in cadrul unei gustari. Feliati un mar (fara sa ii indepartati coaja) si consumati-l impreuna cu cateva felii de branza, pentru un aport de maximum 10 grame de carbohidrati.


2. Avocado cu biscuiti din orez expandat


O alta gustare sanatoase poate fi formata dintr-un sfert de avocado bine copt, facut piure si un biscuite mare din orez expandat. Veti beneficia de un aport de maximum 18 grame de carbohidrati, fibre si grasimi polinesaturate, benefice sistemului cardiovascular. Aceasta gustare este excelenta si pentru o satietate indelungata.


3. Iaurtul grecesc cu felii proaspete de castraveti


Consumati ca gustare o cana de iaurt grecesc, in care sa introduceti cateva felii de castravete. In schimbul a doar 20 de grame de carbohidrati, beneficiati de un aport bogat de proteine si bacterii probiotice. Gustul este asemanator cu faimosul sos grecesc tzatziki, fara ca digestia sa fie ingreunata in vreun fel.


4. Rulourile de salata verde cu sunca de curcan


Sunca de curcan poate fi consumata in cadrul unei gustari si in afara unui sandwich cu paine. Inlocuiti toastul cu frunze proaspete de salata verde si consumati-le impreuna cu una-doua felii de sunca slaba, cateva rondele de ardei gras rosu si mustar. Aceasta gustare contine mai putin de 3 grame de carbohidrati, iar datorita proteinelor din carne, contribuie la instalarea rapida a senzatiei de satietate.


5. Bulgarii de branza cu fructe de padure


Dulce si revigoranta, aceasta gustare imita gustul unui cheesecake cu fructe, insa contine mai putine calorii si carbohidrati decat aceasta prajitura. Amestecati intr-un bol mic bulgari de branza cu fructele de padure preferate (capsune, afine, merisoare, coacaze, zmeura, mure etc.) si consumati fara retinere aceasta gustare care nu contine mai mult de 18 grame de carbohidrati. Preferabil, optati pentru o branza degresata partial sau total.


6. orez expandat cu unt de arahide


Tijele de telina sunt surse excelente de fibre, minerale si vitamine, inlocuind cu succes painea. Ungeti 203 bucati medii cu unt de arahide si consumati-le ca gustare, pentru satisfacerea rapida a apetitului alimentar si reducerea aportului de carbohidrati din dieta (veti consuma maximum 9 grame de carbohidrati). Untul de arahide este o sursa recomandata de grasimi sanatoase, dar si un aliment care contribuie la persistenta senzatiei de satietate.


7. Ouale fierte


Bogate in grasimi sanatoase si proteine, ouale fierte sunt un adevarat aliat pentru silueta si sanatate. Fierbeti un ou, taiati-l in jumatate si asezonati-l cu un strop de sos de ardei iute, pentru un plus de savoare. Veti consuma mai putin de 1 gram de carbohidrati si veti rezista cu succes tentatiilor culinare periculoase pana la ora cinei.


8. Amestecul de fructe oleaginoase


Fructele oleaginoase se numara printre recomandarile principale ale unei diete echilibrate, datorita proprietatilor lor nutritive superioare. Contin acizi grasi esentiali, fibre, vitamine si minerale, fiind foarte sanatoase mai ales cand sunt consumate in stare cruda, fara sare adaugata. Savurati pe post de gustare un pumn de fructe oleaginoase (nuci, migdale, nuci caju, alune de padure, castane coapte, fistic etc.) si veti alunga cu succes senzatia de foame ore in sir, in schimbul a doar 5 grame de carbohidrati.


9. Chipsurile din varza kale


Daca obisnuiti sa consumati chipsuri de cartofi ca gustare si nu puteti renunta la ele, inlocuiti-le pur si simplu cu alternativa lor mult mai sanatoasa - chipsurile din varza kale. Tot ce trebuie sa faceti este sa spalati frunzele, sa le uscati cu un prosop de hartie si sa le coaceti timp de 20-25 de minute, dupa ce le asezonati cu o lingura de ulei de masline si un praf de sare. Textura crocanta si gustul delicios va vor convinge cu siguranta sa le introduceti in meniul zilnic. Aceasta gustare contine mai putin de 10 grame de carbohidrati, intr-o cantitate de aproximativ 200-250 de grame.


10. Hummusul cu ardei gras proaspat


Chiar daca este consumat in mod traditional cu lipie, hummusul poate fi mancat si sub alte forme. Savurati-l impreuna cu felii generoase de ardei gras (rosu, galben sau verde) atunci cand simtiti nevoia unei gustari, pentru un aport bogat in fibre, proteine si vitamine, dar sarac in carbohidrati doar 16 grame pentru o portie de aproximativ 60 de grame.


11. Rosie umpluta cu ton


Un sandvis cu ton va contine intotdeauna o cantitate importanta de carbohidrati. Insa o gustare formata dintr-o rosie medie umpluta cu ton la conserva va furniza doar 4 grame de carbohidrati, in schimbul unei portii generoase de acizi grasi omega-3, antioxidanti (licopen), vitamine si minerale.


Articole cu aceleasi etichete
Componentele unei diete sanatoase

Componentele unei diete sanatoase

Creata de Marcela · 5.2k afisari
Lasa un comentariu |